Bredde

Våre breddepartier

Praktisk informasjon for partiene Basisturn 4-6 år:

Gymlek 2-4 år

Gymnastikk og lek er det beste utgangspunktet for aktiviteter for barn. I konseptet gymlek kombineres gymnastikkens grunnelementer med lek. Dette gir barn allsidig bevegelsestrening og stimulering av grunnmotoriske ferdigheter.

Barnet trener sammen med 1 foresatt gjennom hele treningen.

Little-Girl-in-Gym-Class-498368374_1258x837.jpeg

Turnpartier 4-5 år, 6-7 år, 8-9 år og 10-12 år

På disse partiene vil barna lære seg basic øvelser for å forberede dem til bl.a. apparat turn og Troppsgymnastikk. Vi tar dem gjennom oppvarmings øvelser - rulle - håndstående - slå hjul - hopp på trampett og tøye øvelser.

Alle skal vi starte et sted. Våre breddepartier infører gymnasten i elementære bevegelser, styrke og balanse.

Turn for ungdom og voksne

Her tilbyr vi alle som har hatt en liten drøm om å lære seg enkle elementer innen Turn. Ikke alle kommer seg opp i håndstående i ringene eller klarer å beherske svingstang eller bom, men alle kan klare enklere saltoer, stift eller noe annet du har ønsket å lære deg.

Det er ikke noe krav til at du har erfaring fra turn, men for å få utbytte av treningene, er det greit å ha noe mobilitet, litt styrke og spenst. Merk at du ikke behøver å være i din livs form på noen måte, men dette er heller ikke et parti hvor man skal begynne å trene opp en kropp som har sittet i ro i litt for mange år. Da anbefaler vi heller å trene grunnleggende styrke og mobilitet først.

Treningstid er i Turnhallen mandager 20.00-21.00 og i Turnkassen onsdager 20.00-21.00

Turn Salto og Tropp aspirant

På disse partiene går vi litt videre med innføring og trening for trampoline - apparattrening - styrke og tøye øvelser. Her vil ungdommene bli utfordret i større grad hvor kroppsbeherskelse, balanse og styrke blir fokus.

Salto er partiet i alderen 8-12 år som har behov for mer utfordring og ønsker gå videre til Troppsgymnastikk eller apprat turn. Det gjøres uttak til Tropp og Apparat turn.

Tropp aspirant er for dem som ønsker å starte med konkurranser. Bygges i stor grad opp på samme måte som ved Salto.

Merk at det er uttak fra øvrige breddepartier som blir tilbudt plass.