Rettigheter og plikter til ditt medlemskap

Forpliktelser til ditt medlemskap

Når man velger å bli medlem i en forening eller idrettsklubb, har man en del rettigheter og forpliktelser. Alle som trener i en klubb må ha et gyldig medlemskap. Dersom man ikke har gyldig medlemskap kan man heller ikke komme på trening. Dette er i hovedsak på grunn av at klubben og utøver skal være forsikret dersom det skjer et uhell .

Utmeldinger

Ønsker du å avslutte medlemskapet og/eller meldes ut av et parti, er det medlemmet/foresatte selv som må gjøre dette ved å fylle ut utmeldingsskjema innen 31.12.20XX inneværende år. Dersom utmelding kommer etter den dato, vil man få tilsendt faktura for kontingent påløpende år.

Vi avholder treninger for breddepartier 2 semester pr år. Januar til mai og fra august til desember.

Konkurransepartier betales per semester januar-juni og juli-desember.

Alle påmeldinger til et parti er bindende ut semesterets periode januar - mai & august - desember. Dersom man allerede har fått tildelt plass på et parti, kan man melde fra om at man ikke ønsker plassen videre. Dersom man ikke ønsker å fortsette på partiet etter at partiet har startet opp og faktura er sendt, er medlemmet forpliktet til å betale for hele semesterperioden selv om man av forskjellige årsaker ikke ønsker å fortsette.

Eksempel er at barnet allikevel ikke ønsker å gå på turn eller at barnet ikke føler seg trygg uten foresatte ved sin side.

Refusjon medlemskap kr. 500,-

Dersom et medlemskap skal kanselleres vil innbetalt beløp i utgangspunktet ikke refunderes. Dersom det er en åpenbar feil, vil klubben vurdere om refusjon er berettiget. Det er alltid den som melder inn som er ansvarlig for medlemskapet. Alle utmeldinger må være oss i hende innen 31. desember inneværende år for å unngå et nytt årsmedlemskap på kr. 500,-

Refusjon parti avgift

Dersom det er åpenbare feil gjort av foreningen vil foreningen også refundere innbetalte beløp enten i sin helhet eller delvis, basert på situasjon.

Kreditering av parti avgift/medlemskap

Medlemskontingenten inkluderer lovpålagt forsikring for medlemmet og avgifter til Norges Gymnastikk- og Turnforbund. Kontingenten gjelder for et kalenderår (1. januar til 31. desember) og må betales i sin helhet uavhengig av når på året man melder seg inn. Medlemskontingenten betales ved første innmelding, og deretter en gang hvert kalenderår i januar.

• Medlemskontingenten er på kr 500,- Denne innbetales tidligst i januar og MÅ være betalt før oppstart av aktivitet .

• Dersom man ikke har avsluttet medlemskap innen 31. desember, vil du motta faktura for kontingent som da skal betales.

• Treningsavgiften gjelder per semester; vårsemester og høstsemester. Hos Bergen Turnforening betales treningsavgiften for bredde aktiviteter månedlig, med 50 % rabatt for månedene mai og desember.

Dersom foreningen har utlyst feil i priser eller gjort feil med tildeling av parti eller medlemskap, vil vi kreditere tilsendt faktura. Alle partier varer 1 semester, det vil si fra oppstart med trening etter nyttår til avslutning før sommeren og oppstart sensommer til avslutning før jul.

For konkurransepartier er 1 semester 6 mnd. og utmelding må skje før utsendelse av neste semesteravgift. Alle konkurransepartier vil få delt semesteravgift i 2 deler hvert semester.

Husk at dersom en faktura skal krediteres, ligger dokumentasjonsplikten på medlemmet. Dersom man har sendt utmelding til foreningen må du ta vare på din utsendte e-post som evt. kan ettersendes som dokumentasjon.