Bergens Turnforening - Orkester

Trykk for å se noen av våre konserter

Trykk for å se Orkesterets egen YouTube kanal

Bergens Turnforenings Orkester er et salongorkester, dvs et lite symfoniorkester med strykere, blåsere, slagverk og piano. Antall medlemmer er for tiden i overkant av 30, og vi har prøver i Turnhallen på Slettebakken hver onsdag kl.1900.
Orkesteret ble i sin tid etablert hovedsakelig for å underholde ved turnforeningens arrangementer, noe vi fortsatt gjør. Etterhvert har orkesteret imidlertid også engasjert seg i andre sammenhenger, og vi opptrer nå gjerne på f.eks. kirkekonserter og på forskjellige typer prosjekter med samarbeidende orkestre og kor. Dessuten underholder vi ofte på institusjoner, ved bedriftsarrangementer, julebord osv. Fra tid til annen avholder vi også konserter utenbys. Repertoaret spenner fra lett underholdningsmusikk (f.eks. operetter, marsjer og «svisker») til mer krevende klassiske verker og kirkemusikk.

Orkesteret har lange og stolte tradisjoner og feiret sitt 100 års jubileum i oktober 2018. Dirigent er for tiden Ben Nordby, med fortid som slagverker i Bergens Filharmoniske Orkester og med lang erfaring som dirigent.

Styrets formann er Kai Arntzen, som kan treffes på telefon 982 06 482.

Vi har plass til nye medlemmer på flere instrumentgrupper. Ta derfor gjerne kontakt hvis du kan tenke deg å spille med oss, eller kom rett og slett innom og besøk oss på en av våre prøver. Vi tror du vil trives i vårt miljø.