Hvorfor sitte inne når alt håp er ute

I premie får du mestring og en gruppe som ønsker at akkurat du skal lykkes!

TURORIENTERING 2022
I 2022 har Bergens Turnforening salg av turorienteringskonvolutter fra uken før påske og fram til høstferien. I år har vi lagt ut poster på Fjell festning, på Løvstakken og i Stendskogen (Hordnesskogen). I Stendskogen har vi i tillegg en egen Barnas løype med åtte poster som egner seg spesielt godt for barn.

Turorienteringskonvolutten er til salgs hos Bergen og Hordaland Turlag, hos Platou Sport både i sentrum og på Fjøsanger og hos Sport Norge i Laguneparken. Den kan også bestilles på turorientering.no eller ved å sende e-post til knut.gjestemoen@gmail.com

Orienterings øvelser

Nybegynner

Alle kan når som helst begynne med orientering. Vi starter med enkle tips rundt det å orientere seg i kjent og ukjent terreng.

DSC_0638B.jpg

Øvet

Det er viktig å bli utfordret på egne ferdigheter. Vi tilrettelegger utfordringer slik at utvikling skaleres i tråd med egne målsettinger

DSC_0715B.jpg

Elite

For noen er det å konkurrere på nasjonalt nivå og mål i seg selv, og selvsagt er dette noe Bergens Turnforening skal legge til rette for.

20190602 DSC_0126A.jpg

Familieorientering

Er dere en familie som liker å være ute naturen? Orientering er en samlende og gøy idrett for hele familien som kan bedrive hele året. Rekruttering av barn og ungdom gjør vi i samarbeid med skoler og i vennelag. Gjennom Bergens Turnforening historie har vi lagt til rette for utvikling på hvert enkelt nivå og har med det også hatt flere utøvere som har hevdet seg nasjonalt og internasjonalt. Satsingen som gjøres i orientering baserer vi på utøverens egenskaper og interesse. Under kan du lese om Ingeborg Rygg Eikeland sin opplevelse til Norges toppen.

Har du behov for ytterligere informasjon, send mail til: Orientering - mattitorg@gmail.com

Skjermbilde 2020-11-14 kl. 06.44.05.png