Nyhetsbrev april 2024

Nå starter alle partier opp igjen etter påske

Fra og med i dag og helt fram til midten av mai, går samtlige partier som normalt.

I løpet av mars har vi mottatt 43 nye apparat turn gymnaster og 7 nye trenere

I løpet av mars måned har det blitt jobbet mye for å legge til rette for at vi potensielt skulle motta titals nye gymnaster. Dette er en formiddabel oppgave som krever mye planlegging og oppfølging!

Årsaken til dette er at en av turnforeningene i Bergen ønsket å redusere noe på sin satsing. Det har resultert i at Bergens Turnforening fikk flere søkere. Det er en formidabel oppgave å innlemme så mange nye konkurranse gymnaster og trenere på kort tid. Styret besluttet i mars at vi ville ta i mot dem som ønsket bytte av klubb, og at administrasjonen skulle legge til rette for at alle skal ha et tilbud som er forent rundt våre verdier.

Gymnastene er både fra de yngste gruppene og helt opp til seniorer og landslagsutøvere.

Det vil bli en krevende tid framover for å sørge for at både det administrative fungerer godt, samtidig som gymnaster, trenere og foresatte skal føle seg godt ivaretatt uavhengig om hvilken klubb man først tilhørte.

Fra og med i dag er samtlige under Bergens Turnforenings fane og vi ønsker med det hjertelig velkommen både til nye og gamle bekjente.

Melding fra administrasjonen

Som beskrevet ovenfor, vil tiden framover kreve mye av administrasjonen. Det skal jobbes godt og strukturert for å hjelpe alle som har behov for dette. Det er imidlertid knapt med ressurser og det vil i enkelte perioder bli høy belastning. Det kan medføre at svar på e-poster kan bli hengende litt etter.

I månedsskifte mai/juni skal Bergens Turnforening arrangere IFACT Norges cup for Turn menn her i Turnhallen. Det blir et stort arrangement som vi virkelig ser fram i mot å arrangere.

I tillegg til eksamener som krever dugnad i mai, andre arrangementer, har vi i år valgt å ikke arrangere Våroppvisning. Vi setter alle ressurser inn mot Juleoppvisningene som blir vårt største arrangement for hele foreningen.

Vi ønsker alle en riktig fin april måned, og håper sol og varme følge med i tiden.

All aktivitet som skjer i Bergens Turnforenings regi, inkluderer mer enn 1000 unge og voksne hver uke. Idrettslag over hele landet gjør et enormt stykke arbeid og våre utøvere og foresatte gjør en imponerende innsats - Takk!

Har du noe du ønsker å fortelle om eller spørre om, ta gjerne kontakt!
post@bergensturn.no

Med hilsen Asle Pedersen - Daglig leder, Bergens Turnforening