Nyhetsbrev juni 2023

Sommeren nærmer seg men aktiviteten i Turnhallen går gjennom hele sommeren. I løpet av 4 uker skal det avholdes Sommercamp både i regi av Bergens Turnforening og Sportsklubben Trane.

Melding fra administrasjon

Den sportslige suksessen fortsetter i Bergens Turnforening ,med et fantastisk gjennomført Junior NM for Rytmisk Gymnastikk i midten av mai, Gullmedalje i Nordisk for Turn Menn, samt at Charlotte Gailiunaite er tatt ut til junior-VM

Friidrett er inne i sin høysesong og Trond Mohn fyller 80 år. Det vil bli helt spesielle rammer rundt årets Trond Mohn Games på Fana Stadion 3. juni Vi oppfordrer selvsagt til å sikre seg billetter for å se de største navnene innen sin idrett på Fana Stadion.

World Athletics Trond Mohn Games lørdag 3. juni 2023

FOTO: MARIT HOMMEDAL

Lørdag 3. juni står Bergens Turnforening Friidrett ansvarlig for Stavhopp konkurransen. I forbindelse med Trond Mohns 80 års jubileum vil denne helgen bli helt spesiell for samtlige friidretts entusiaster. Vi gratulerer Trond Mohn med 80 års dag.

Velkommen til World Athletics Trond Mohn Games – Fana Stadion lørdag 3. juni 2023.

Opplev fantastisk god internasjonal friidrett i Bergen. Norges friidrettsstjerner møter god internasjonal motstand denne sommer ettermiddagen på Fana stadion.

Bli med å hylle Trond Mohn i forbindelse med hans 80 års jubileum. Vi håper på et fullsatt Fana Stadion og oppfordrer spesielt de klubber som har nytt godt av Trond’s gaver om å stille sterkt representert – og gjerne ikledd klubbens tekstiler.

Stevnestart kl. 18.45 - forøvelser fra kl. 14.45.

Aldersgrense barnebillett: 15 år

Nordisk mesterskap Turn Menn - Finland

Helgen 19.-21. mai ble Nordisk junior mesterskap for Turn Menn arrangert i Finland. Norge og Bergens Turnforening gjorde nesten “Rent bord” hvor Norge som landslag tok 1. plass. Videre utmerket aller mest Aleksander Mellingen seg ved å overraske både seg selv, trener og foreldre ved å ta 1. plass i Skranke og Hopp i sin klasse

Phillip er på god vei opp for å matche de andre helt i toppen med 4. plass i Bøyle.

Jakob som nå begynner å bli godt vandt til å stå på premie pallen tok 1. plass i Ringer og 3. plass i Bøyle.

Vi gratulerer både Aleksander, Phillip og Jakob med en formidabel innsats og resultater!

Aleksander Mellingen: 1 plass Skranke, 1 plass Hopp, 3 plass i Ringer og 3 plass i Frittstående

Jakob Kvamsøe: 3 plass i Ringer og 1 plass i Skranke

Phillip 4 plass i Bøyle

Charlotte Gailiunaite til Junior VM

Charlotte har over tid vært en hardtarbeidende Rytmisk Gymnast som viser bedre og bedre resultater. Som nybakt Norges Mester kan hun ikke hvile seg inn i sommerferien, hun skal nemlig representer Norge i junior-VM i juli.

Det er viktig å presisere at for trenere og oss i Bergens Turnforening, er det ikke et mål om å bli tatt ut til VM, men det å trene systematisk og ha lidenskap for sin idrett. Treningsglede og lidenskap gir resultater!

Vi gratulerer Charlotte og hele teamet rundt henne med VM-uttak

Charlotte skal representere Norge under junior-VM 7. til 9.juli i Cluj-Napoca i Romania og hun er også tatt ut til FIG IT Budapest 29. og 30. juni.

SOMMERCAMP 2023

Årets sommercamper ligger nå ute for påmelding.

Foreløpig har vi ikke fått støtte til å arrangere Sommercamp med Bergens Turnforening og må derfor ta betalt for denne uken. Skulle støtte komme, vil vi refundere hele eller deler av beløpet, avhengig av hva vi får i støtte. Vi har 40 plasser tilgjengelig. For å lese mer og melde på til Sommercamp uke 26, trykk på knappen:

Sportsklubben Trane arrangerer gratis Sommercamp uke 27-28 & 29. Det er begrenset plass og følger “første mann til mølla” prinsippet. Les mer og meld på her:

All aktivitet som skjer i Bergens Turnforenings regi, inkluderer mer enn 1000 unge og voksne hver uke. Idrettslag over hele landet gjør et enormt stykke arbeid og våre utøvere og foresatte gjør en imponerende innsats - Takk!

Bli Grasrot giver når du tipper gjennom Norsk Tipping. Hele 7% går direkte tilbake til Bergens Turnforening: Bergens Turnforening org. nr. 971530642

Har du noe du ønsker å fortelle om eller spørre om, ta gjerne kontakt!
post@bergensturn.no

Med hilsen Asle Pedersen - Daglig leder, Bergens Turnforening