Nyhetsbrev mai 2024

Akkurat nå går vi kanskje inn i Norges vakreste tid med lysere kvelder og irrgrønne blader på trærne og 17. mai med deltakelse i Hovedprosesjonen.

Siste trening for Turn breddepartier barn er onsdag 8. mai

Melding fra administrasjon

Denne vinteren har det skjedd mye i foreningen, spesielt for apparat turn. Av spesielle årsaker fikk vi 47 nye gymnaster og 8 nye trenere. Dvs at Bergens Turnforening er blant Norges største innen apparat turn.

Samtlige grupper har hatt et begivenhetsrikt år så langt med enormt mange konkurranser innen turn, Friidrett og Orientering. Innen Friidrett har vi utøvere som tar store, for ikke å si høye hopp på resultatlistene. Stavsprang er vi go på! I Rytmisk Gymnastikk har vi landsalgsutøvere for juniorer og på apparat turn har vi fått flere landslagsutøvere enn noen gang.

Helgen 1.-2. juni skal vi avholde Norges Cup for Turn Menn. Dette blir ett av de større arrangementene vi avholder i Turnhallen, hvor vi håper å se mange gymnaster og foresatte. Vi forventer mer enn 130 gymnaster i aktivitet denne helgen.

Media og retningslinjer for filming og billedbruk

Vårt fremste mål som leverandør av idrettsglede til barn og unge, er å gi dem trygge rammer under vår fane. Det blir stadig større oppmerksomhet rundt billedbruk av barn både i media og ikke minst i sosiale medier. Turnhallen har fotoforbud fra tribune. Dette gjør vi for å skjerme barn som ikke skal være med på bilder.

To gode spørsmål man alltid kan stille seg selv når man tar et bilde og ønsker å publisere: Er dette i barnets interesse? Ville jeg følt meg komfortabel om jeg selv ble tatt bilde av i nøyaktig samme situasjon? Dersom svaret er nei på ett eller begge spørsmål, bør man ikke ta bildet.

Styret har konkludert med at det ikke skal fotograferes barn i aktivitet hverken på trening eller under oppvisning i Turnhallen. Dette er ikke noe vi ønsker, men er blant annet et resultat av tiden vi er inne i med teknologi som kan brukes med feile hensikter. Bergens Turnforening utarbeider retningslinjer for publisering på sosiale medier, samt markedsplan for å fremme de idrettene vi representerer.

17. mai Hovedprosesjon

Vi ønsker oss tidenes oppmøte til 17. mai og vår deltakelse i Hovedprsosesjonen! Vi håper det stiller mange forventingsfulle barn og voksne. Vi vil selge T-skjorter med Bergens Turnforening logo som også kan brukes på treninger siden. Vaktkontoret og kjøpe din t-skjorte der. Ps. det er begrenset antall.

All aktivitet som skjer i Bergens Turnforenings regi, inkluderer mer enn 1000 unge og voksne hver uke. Idrettslag over hele landet gjør et enormt stykke arbeid og våre utøvere og foresatte gjør en imponerende innsats - Takk!

Bli Grasrot giver når du tipper gjennom Norsk Tipping. Hele 7% går direkte tilbake til Bergens Turnforening: Bergens Turnforening org. nr. 971530642

Har du noe du ønsker å fortelle om eller spørre om, ta gjerne kontakt!
post@bergensturn.no

Med hilsen Asle Pedersen - Daglig leder, Bergens Turnforening