Fanesang - Bergens Turnforening

Bergens Turnforening - for å styrke befolkningens fysikk og utholdenhet, slik at de blir bedre rustet til å forsvare landet mot ulike trusler utenfra

Fanesang

Høytidelig overlevert til daglig leder Asle Pedersen

For et par uker siden fikk undertegnede et overraskende besøk av Ildsjelen Ove Kobbeltvedt med innrammet originaldokument av Fanesang laget til Bergens Turnforening. Ove kobbeltvedt har vært medlem i Bergens Turnforening siden 1947 og har hatt ansvar ved Turnerhytten på Ulriken. Uten Ove Kobbeltvedt sies det at det kanskje aldri hadde blitt noen Turnerhytte har flere sagt. Og vi tror dem!

For våre “veteraner” betyr Bergens Turnforening langt mer enn folk flest er klar over, men som daglig leder i foreningen blir jeg ukentlig påminnet hvilken betydning denne foreningen har hatt for Bergen by siden 1882!

Vi skal ta vare på og ha respekt for arbeidet som er lagt ned i 140 år i vår forening. Med tanke på at samfunnet har endret seg radikalt de siste 20-30 årene, er det desto viktigere å ta vare på vår historie.

Originaldokumentet står utstilt i monter i foajeen.

På vegne av hele foreningen takker vi Ove Kobbeltvedt både for gaven, men ikke minst den iherdige og utrettelige arbeidet han har lagt ned for Turnerhytten.

-Asle Pedersen- Daglig leder

Marius Uta - Doktorgrads utdanning

Nå kan du bestille uniform til Turn