Marius Uta - Doktorgrads utdanning

I år starte vår Sportslige leder og hovedtrener for Apparat turn sin vei mot fullført doktorgrad.

Første del ble gjennomført og bestått med glans forrige helg, hvor han reiste hjem til Romania for å ta sin eksamen.

Resultatene Marius viser innen apparat turn er ufravikleige og det spirer godt i Trunkassen med flere gymnaster som er kommet på høyt nasjonalt og internasjonalt nivå.

Bergens Turnforening er stolte over å ha dedikerte og lojale ansatte som ønsker å bidra til at foreningen hever kompetanse innen de idrettene vi driver. Vi støtter alle som ønsker å ta utdanning, enten det er sikringskurs, Trener 1 eller Trener 2 kurs. Vi ser på dette som en investering for foreningen samt for våre gymnaster.

Marius sier litt om feltet han fokuserer på de neste 3 årene -

Jeg bestemte meg for å fortsette mine høyere doktorgradsstudier de neste 3 årene ved University of Craiova under min mentor, universitetsprofessor Dr. Germina COSMA.
Temaet for doktorgraden er: Tverrfaglige tilnærminger for å optimalisere treningen av gymnaster.
Jeg ønsker at forskningen skal bidra til å identifisere noen praktiske løsninger for å optimalisere treningen av gymnaster som: Undersøkelsen utført gjennom spørreskjemaet Eksperimentmetoden; Statistisk metode og Grafisk og tabellform metode.
Resultatene av forskningen vil bli publisert og støttet på internasjonale konferanser samt i forelesningene som holdes på coaching kursene.
 Minst 3 artikler vil bli publisert i tidsskrifter indeksert i internasjonale databaser.

Jeg vil på vegne av Bergens Turnforening gratulere Marius med vel gjennomført første fase til sitt hovedmål.

-Asle Pedersen - Daglig leder

Nyhetsbrev oktober 2023