Nyhetsbrev mai 2023

Akkurat nå går vi kanskje inn i Norges vakreste tid med lysere kvelder og irrgrønne blader på trærne. Våroppvisninger for Turngruppene nærmer seg og det samme gjør 17. mai med deltakelse i Hovedprosesjonen.

Siste trening for Turn barn er med våroppvisning torsdag 11. mai

Melding fra administrasjon

Etter historisk godt oppmøte fra Årsmøte 2023, ser vi at engasjementet i Foreningen er i ferd med å etablere seg på nytt etter pandemien. Det er enorme sportslige suksesser både i Turn, RG, Orientering og Friidrett så langt i 2023, og fortsettelsen ser minst like lovende ut framover.

Ett resultat ønsker jeg å framheve i denne sammenheng, er Turn Menn ved Jakob Kvamsøe som tok seg til VM finale i Hopp i Antalya i slutten av mars og endte til slutt på en 7. plass. Det er første gang i norgeshistorien at en juniorutøver har tatt seg til en VM finale for Turn Menn. Vi er imponert!

Helgen 28.-30. april var både Rytmisk Gymnastikk og Apparat Turn i full aktivitet. RG reiste til Asker og en av årets absolutte høydepunkter, hvor hele 53 gymnaster fra Bergens Turnforening deltok. Det resulterte i noen flotte plasseringer med blant annet Gull for RG rekrutter og Gull og Sølv for tropp.

For Turn Menn gikk turen til Tromsø på Ifact Norgescup 2, der det ble både gull og sølv til henholdsvis Phillip Lieske og Aleksander Mellingen.

Rytmisk Gymnastikk arrangerer Junior NM helgen 13.-14. mai. Stikk innom Fana Arena På Slåtthaug og se våre gymnaster.

Bergens Turnforening er stadig i utvikling, og det er da ekstra gledelig at vi har fått flere foreldre som ressurspersoner til å bidra med sine profesjoner inn i foreningen. Tusen takk!

Media og retningslinjer for filming og billedbruk

Vårt fremste mål som leverandør av idrettsglede til barn og unge, er å gi dem trygge rammer under vår fane. Det blir stadig større oppmerksomhet rundt billedbruk av barn både i media og ikke minst i sosiale medier. Turnhallen har fotoforbud fra tribune. Dette gjør vi for å skjerme barn som ikke skal være med på bilder.

To gode spørsmål man alltid kan stille seg selv når man tar et bilde og ønsker å publisere: Er dette i barnets interesse? Ville jeg følt meg komfortabel om jeg selv ble tatt bilde av i nøyaktig samme situasjon? Dersom svaret er nei på ett eller begge spørsmål, bør man ikke ta bildet.

Styret har etter sist møte konkludert med at det ikke skal fotograferes barn i aktivitet hverken på trening eller under oppvisning i Turnhallen. Dette er ikke noe vi ønsker oss men er blant annet et resultat av tiden vi er inne i med teknologi som kan brukes med feile hensikter. Bergens Turnforening utarbeider retningslinjer for publisering på sosiale medier, samt markedsplan for å fremme de idrettene vi representerer.

VÅROPPVISNING TURNGRUPPENE - Kjøp billettene nå

Torsdag 11. mai er det Våroppvisning for Turngruppene. Kjøp billettene allerede nå.

Rytmisk Gymnastikk har sin oppvisning onsdag 24. mai grunnet NM 13.-14. mai i Fana Arena på Slåtthaug

Siste trening for Turn Bredde for barn er med Våroppvinsing 11. mai - Påmelding til høstsemester kommer i slutten av mai.

17. mai Hovedprosesjon

Vi ønsker oss tidenes oppmøte til 17. mai og vår deltakelse i Hovedprsosesjonen! Vi håper det stiller mange forventingsfulle barn og voksne. Vi vil selge T-skjorter med Bergens Turnforening logo som også kan brukes på treninger siden. T-skjortene selger vi på Våroppvisning samt hele uken fram mot 17. mai. Kommer du fra Friidrett eller Orientering, kan du komme innom Vaktkontoret og kjøpe din t-skjorte der. Ps. det er begrenset antall.

All aktivitet som skjer i Bergens Turnforenings regi, inkluderer mer enn 1000 unge og voksne hver uke. Idrettslag over hele landet gjør et enormt stykke arbeid og våre utøvere og foresatte gjør en imponerende innsats - Takk!

Bli Grasrot giver når du tipper gjennom Norsk Tipping. Hele 7% går direkte tilbake til Bergens Turnforening: Bergens Turnforening org. nr. 971530642

Har du noe du ønsker å fortelle om eller spørre om, ta gjerne kontakt!
post@bergensturn.no

Med hilsen Asle Pedersen - Daglig leder, Bergens Turnforening