Styreprotokoll 26.08.2021

Tid/sted: 26. august 2021, kl 20-/Teams

Tilstede: Joril Christensen, Anna Lena Jammer, Sigurd Njerve, Arne Rygg, Tore Rønstad, Fredrik Sørensen og David Johan Tjøswold

Fra administrasjonen: Asle Pedersen

Referent; Arne Rygg

1.  Regnskap/økonomi

Regnskapsoversikt pr. juli utsendt i forkant av møtet viser et underskudd større enn budsjettert. Daglig leder forventer at situasjonen vil bedre seg mye utover høsten. Det ligger an til inntekter og refusjoner som gjør at 2021 avsluttes over budsjett..

2. Orientering

Daglig leder har i forkant av møtet sendt rundt orientering om driften. Møtet tok særlig opp problemstillinger rundt prosessen med å etablere en ny felleshall. Vi trenger å følge dette arbeidet nøye videre.

Det er god aktivitet på friidrett med mange nye medlemmer.  For orientering er aktiviteten i ferd med å normaliseres. For turn ser det bra ut med stor aktivitet i høst. Det ser også bra ut med inntekter fra utleie av hallen

3. Saker:

11/21 Forvaltning av egenkapital

Styret er stemt for at vi bør gjøre noe for å få bedre avkastning på kapitalen men unngå stor risiko. Vi trenger å gjøre en grundig evaluering av ulike alternativ og forvaltere. Vedtektene paragraf 19 tilsier at en større omdisponering må legges fram for årsmøtet. Som en start på prosessen kan vi invitere Søderbeg & partners til en kort presentasjon på et styremøte og be Jonny Stiansen fra fondsstyret om innspill.

12/21 Status valgkomite

Gruppene bes om nominere kandidater til valgkomite.

Forrige

Protokoll styremøte 30.09.2021