Styreprotokoll 06.05.2021

Protokoll styremøte Bergens turnforening

Tid/sted: 6. mai 2021, kl 20-/Teams

Tilstede: Joril Christensen, Anna Lena Jammer, Arne Rygg, Tore Rønstad, Fredrik Sørensen og David Johan Tjøswold

Forfall: Sigurd Njerve

Anna ønskes hjertelig velkommen i styret!

Innkalling 6. mai og referat fra 11. mars ble godkjent.

Arne valgt til referent.

1. Orientering

Pga mange saker brukte vi lite tid på dette. Daglig leder har i forkant av møtet sendt rundt orientering om driften.

1. Regnskap/økonomi

Regnskap pr. mars viser et underskudd på 258.000. Dette skyldes bl.a. manglende inntekt fra utleie og lavere medlemsbetaling enn budsjettert. De første månedene av året er vanskelige å periodisere og noe av forklaringen kan også ligge her. Vi må være på vakt i forhold til videre utvikling, spare der vi kan og være på utkikk etter sponsorer og støtteordninger.

Asle og Arne har på vegne av foreningen søkt Sparebanken Vest sitt koronafond om tilskudd for å dekke tap høst 20 og vår 21. Dette har resultert i en tildeling i april på kr. 175.000.

1. Saker:

Sak 6/21: Status arbeidet om samarbeid med andre idrettsklubber rundt trener-ressurser.

Trenere innen apparatturn er kostbare. Samarbeid med andre klubber kan gjøre at vi sparer penger og at Bergen får et sterkere turnmiljø. Dialog om hvordan dette kan løses er i gang men det er utfordrende pga ulik historie, prisnivå og ansettelsesforhold. En samarbeidsmodell er på bordet og vi venter på tilbakemelding fra Fana og Laksevåg.

Sak 7/21: Slettebakkalliansen status

Signaler fra politisk hold og den måten disse har blitt tolket på, gjør at vi framover må sette mer ressurser inn på å følge opp arbeidet i alliansen med mål om at et skal bygges ny felles hall for lagene på Slettebakken.

Styret diskuterte situasjonen og ble enig om å be Asle, Joril og Tore følge saken tett og arbeid videre med ulike strategier basert på eksisterende scenarioer. De bes om å konsultere styret i tilfelle det blir nødvendig med større endring av framgangsmåte.

Sak 8/21: Valgkomite

På årsmøtet ble det ikke valgt ny valgkomite. Vi må få denne på plass og trenger medlemmer som kjenner de ulike miljøene i foreningen. Vi besluttet å henvende oss til gruppestyrene og be dem finne minst en kandidat hver. Vi vil også be om forslag til en ledig posisjon i fondsstyret.

9/21 Eventuelt.

Asle ble bedt om å registrere BT hos SAS slik at våre medlemmene kan få mulighet til å bestille idrettsbilletter. Dette er en ordning som gir gode betingelser for endringer, avbestillinger og bagasje.

Styreprotokoll 17.06.2021

Protokoll årsmøte 2021 25.03.2021