Protokoll styremøte 11.11.2021

Tid/sted: 11. november 2021, kl 20-21.15/Teams

Tilstede: Anna Lena Jammer, Tore Rønstad (til kl 21), Fredrik Sørensen, David Johan Tjøswold (til kl 21) og Arne Rygg

Forfall: Joril Christensen, Sigurd Njerve

Fra administrasjonen: Asle Pedersen

  1. Åpning av møtet

  2. Godkjenning av referat og innkalling

Protokoll fra 30. september ble godkjent.

  1. Valg av referent.

Arne 

  1. Orientering

Daglig leder har i forkant av møtet sendt rundt en orientering om driften som ble tatt til etterretning. Vi har installert nye dimbare LED-lyskastere i hallen. Dette vil gi bedre lys, redusere vedlikeholdsutgifter og redusere strømkostnader.

David Tjøswold ble på forrige styremøte bedt om å foreslå videre saksgang for oppfølging av sak 11/21 - Forvaltning av egenkapital. Tore videresender forslaget og vi tar det opp til behandling på neste styremøte. 

  1. Regnskap/økonomi

Pr. oktober viser regnskapet et underskudd på kr. 140.304. Daglig leder vurderer at det er sannsynlig at underskuddet på slutten av året vil være større, men at vi vil komme betydelig bedre ut enn budsjettert. 

---

Sak 16/21  Budsjett - oppstart

Asle har laget et budsjettutkast for 2022 som sendes ut til gruppene sammen med informasjon om halleie 2022. Gruppene bes om gi innspill til utkastet.
Gruppene bør budsjettere med et positivt resultat. Dersom de ønsker å budsjettere med underskudd må dette begrunnes særskilt.
Ferdig budsjett for BT må være klart innen 31.1.22.

Sak 17/21 Organisering av fondene 

Pr i dag er fondene en del av regnskapet med den følge at det framstår som at vi har en høyere fri egenkapital enn det som er reelt. Det er på denne bakgrunn reist forslag om at vi organiserer fondene i en egen stiftelse.  

Styret hadde en foreløpig diskusjon av fordeler og ulemper med disse alternativene og ble enig om å hente inn informasjon via revisor og lovkomite. Saken følges videre opp på kommende styremøter med mål om å ha en anbefaling å presentere for årsmøtet.

Sak 18/21 Ny hall

Signaler gitt i møte 9/11 – 21 tyder ikke på at prosjektet om ny felleshall har høy prioritet. Det er mulig at den vil stå ferdig betydelig senere enn det vi så langt har antatt. Videre kommunal avklaring forventes mars 2023. Deretter vil saken på høring før endelig vedtak. 

Innen 2023 bør vi ha lagt en plan B om hva vi prioriterer i forhold til oppgradering av eksisterende hall i tilfelle det ikke blir ny felleshall.

Forrige
Forrige

Protokoll styremøte 15.12.2021

Neste
Neste

Protokoll styremøte 30.09.2021