Protokoll styremøte 03.02.2022

Tid/sted: 3. februar 2022, kl 19/Turnhallen

Tilstede: Anna Lena Jammer, Fredrik Sørensen, Tore Rønstad, David Johan Tjøswold og Arne Rygg

Forfall: Joril Christensen, Sigurd Njerve

Fra administrasjonen: Asle Pedersen

  1. Åpning av møtet

  2. Godkjenning av referat og innkalling

Protokoll fra 15. desember 2021 ble godkjent.

  1. Valg av referent

Arne 

  1. Orientering fra daglig leder

I forkant av styremøte har daglig leder sendt rundt en orientering om driften.
Vi har nå i vinter store strømutgifter men håper å få disse dekket av kompenseringsordninger.
Det er stort sykefravær, få nye medlemmer og ledig plass på noen av turnpartiene. Dette kan skyldes pandemien og nedstengning i januar.  

BT implementerer NGTF sin Turnstige. Dette er strukturert oppbyggende
trening for å gjøre barna mer rustet til å utvikle seg for apparatturn og tropp.

5. Regnskap/økonomi

Foreløpig regnskap for 2021 viser et lite overskudd. Vi har hatt en stor omsetningssvikt og driften gikk med stort underskudd, men dette dekkes inn av uvanlig høye finansinntekter fra fond. 

Sak 1/22 - Budsjett status

På bakgrunn av innspill fra gruppene har daglig leder laget et budsjettutkast som vil bli delt med styret i dag. Vi tar dette opp til behandling på neste styremøte. 

Sak 2/22 - Kompensasjon i treningsavgift for medlemmer i turngruppestyret

Turngruppestyret bes innen neste styremøte å gi et konkret forslag til modell og omfang av en eventuell kompensasjon i treningsavgift for de som sitter turngruppens arbeidsstyre. Denne vil styret på neste møte behandle i sammenheng med budsjettet.

Sak 3/22 – Bør vi etablere et fond som kan dekke treningsavgift for medlemmer med dårlig økonomisk forutsetning?

Det finnes ordninger som Coop-dugnad der vi kan søke og har gode sjanser for å få støtte til dette formålet. På denne bakgrunn ser ikke styret i dag behov for å etablere et fond, men ber daglig leder om å være observant i situasjoner der familier over tid kan ha betalingsproblemer og gir ham tillit til å søke løsninger og være imøtekommende. 

Sak 4/22 – Medlemssystem. Skifte fra IMS til Spond

Dagens medlemssystem er arbeidskrevende, vanskelig å forstå for medlemmene, lite fleksibelt og medfører at vi taper penger. Daglig leder har vurdert flere andre systemer og anbefaler Spond Club som det som vil fungere best i forhold til våre behov. Tilknyttede transaksjonsavgifter gjør at Spond blir dyrere. Dette håper vi blir oppveid gjennom at vi får flere medlemmer og redusert arbeid for administrasjonen. 

Daglig leder oppfordres om å innhente erfaringer fra orienteringsgruppas bruk av medlemssystemer fra Astri eller Dagfinn Hole.

Vedtak: Styret er på bakgrunn av daglig leders vurderinger positive til å skifte system til Spond. 

Eventuelt

Vi besluttet å legge årsmøtet til torsdag 31. mars. 

På neste styremøte 10. mars vil vi behandle utkast til årsmøtepapirene. I forkant bes gruppene om å sende inn (kortfattede) årsmeldinger om aktivitet, rekruttering og sportslige resultater i 2021. 

Forrige
Forrige

Protokoll styremøte 17.03.2022

Neste
Neste

Protokoll styremøte 15.12.2021