Protokoll styremøte 26.04.2022

Tid/sted: 26. april 2022, kl 19/Turnhallen

Tilstede: Joril Christensen, Anna Lena Jammer, Tore Rønstad, Arne Rygg, David Johan Tjøswold

Forfall: Sigurd Njerve, Fredrik Sørensen

Protokoll fra 17. mars 2022 ble godkjent.

Arne

1. Orientering

Daglig leder orienterte om driften. Han har også i forkant av styremøte sendt rundt en skriftlig orientering. David informerte om aktiviteten i orienteringsgruppa og Anna Lena fra turngruppa. Orienteringen ble tatt til etterretning.

1. Regnskap/økonomi
    Daglig leder presenterte økonomioversikten pr. 31. mars. Denne viser at vi foreløpig ligger bak budsjett. Det henger bl.a. sammen med lave inntekter fra treningsavgifter da det ikke er fullt på alle turnpartiene. Orienteringen ble tatt til etterretning. Administrasjonen bør revurdere periodiseringen som ligger til grunn for regnskapsoversiktene. Dersom resultatet ved neste styremøte fortsatt er vesentlig under budsjett bør vi vurdere tiltak.

Sak 9/22 Valg – status

Det ble på ordinært årsmøte ikke foretatt valg. Styret vil innkalle til ekstraordinært årsmøte i uke 23. Vi må ha kandidater på plass innen at sakspapirene som skal ut i uke 21. Alle i styret oppfordres til å gi innspill til Joril om kandidater til de ulike vervene (hovedstyre, kontrollutvalg, valgkomité, fondsstyre) som er på valg.

Sak 10/22 Forvaltning av midler- forberedelse av sak til ekstraordinært årsmøte
På årsmøtet ble vi bedt om å fremlegge et konkret forslag til forvaltning av oppsparte midler med vurdering av risiko, investeringshorisont, investeringssum og leverandør. Vedtak: Styret ser at det ikke er realistisk å ha et forslag klar innen et ekstraordinært årsmøte før sommeren. Til neste styremøte vil vi invitere inn Johnny Stiansen for å gi innspill og råd til utarbeidelsen av forslaget.

Sak 11/22 Diskusjon av hvordan ”støttemedlemskap” skal utformes

Årsmøtet vedtok at det skal innføres en  ny type medlemskap for passive medlemmer (medlemmer som ikke deltar på treningspartier) med kontingent kr 100/år. Styret drøftet – med hensyn til muligheten for at en slik type medlemskap kan gi mulighet for ”kupping” av fremtidige årsmøter – om det burde være kriterier for denne typen medlemskap. Styret konkluderte at det inn til videre ikke er kriterier for å kunne registrere seg som passiv medlem.

Sak 12/22 Godtgjørelse for medlemmer i turngruppestyret
Turngruppestyret foreslår at de som sitter i turngruppestyret kompenseres med en reduksjon i treningsavgift på kr. 2000/år (kr. 500/kvartal). Hovedstyret slutter seg til forslaget.

Eventuelt

Styregodtgjørelse
Det ble på årsmøtet 2021 vedtatt at det innføres styrehonorarer. Vedtaket innebærer et honorar på kr 10.000 til styreleder, 5.000 til nestleder og 2.000 til ordinære styremedlemmer.

David ønsker å si fra seg styrehonorar for 2021.

Protokoll styremøte 28.06.2022

Årsmøtet 2022