Protokoll styremøte 28.06.2022

Tid/sted: 28. juni 2022, kl 19/Teams
Tilstede: Anna Lena Jammer, Tore Rønstad, Arne Rygg, David Johan Tjøswold Forfall: Sigurd Njerve, Fredrik Sørensen

Innkalling ble godkjent med korrigert dato.
    Protokoll fra 26. april 2022 ble godkjent med korrigering under Eventuelt om honorar til medlemmer av hovedstyret.

Arne

4. Orientering

Daglig leder orienterte om driften. Han har også i forkant av styremøte sendt rundt en skriftlig orientering. Det har vært utført reparasjoner etter at foldevegg brøt sammen. Overgang til nytt medlemssystem går bra. Det er i forbindelse med overgangen også ryddet i medlemslistene. Vi er godt dekket med turntrenere til høsten.

Det er god aktivitet og gode resultater i turn og orientering. (Representant for friidrett var ikke tilstede for å rapportere.)
    Joril Christensen har meldt at hun trekker seg fra sine verv i foreningen.
    Orienteringen ble tatt til etterretning.

5. Regnskap/økonomi
    Daglig leder presenterte økonomioversikten pr. 31. mai. Denne viser et underskudd på 850.000, noe som er 340.000 bak budsjett. Hovedårsaker er høye strømpriser, feil periodisering av loddsalg, reparasjonsutgifter, reiseutgifter RG og inntekter fra treningsavgifter som ikke er tilbake til normalt etter pandemien.
    Orienteringen ble tatt til etterretning. Vi må framover ha fokus på å begrense underskuddet for 2022 og å få neste års budsjett i balanse. Ledere for RG og turn får nå orientering hver måned for at de skal ha god kontroll med utgifter. I og med at vi har en buffer i oppsparte midler, og i og med at det ser lyst ut med hensyn til å få fulle turnpartier til høsten, ser vi det ikke som formålstjenlig å gjøre inngripende tiltak som å reduserer aktivitetsnivået.

Sak 13/22 Valg – gjennomgang av kandidater
Det ble på ordinært årsmøte ikke foretatt valg da valgkomiteen ikke hadde kommet med sin innstilling. I ettertid har valgkomiteen trukket seg. I denne situasjonen har hovedstyret etter konsultasjon med kontrollutvalget funnet at vi må fungere som valgkomite. Vi har derfor sendt rundt oppfordring til medlemmene om å engasjere seg i tillitsverv. Dette har ført til at fire aktuelle kandidater har meldt interesse.
Tore og Asle innkaller til korte møter for å gjøre seg kjent med kandidatene. Tore vil henvende seg på ny til gruppestyrene for friidrett og orientering da disse fortsatt ikke har innstilt sine representanter til hovedstyret. Styret vil innkalle til ekstraordinært årsmøte for å gjennomføre valg i første halvdel av september.

Sak 14/22 Forvaltning av midler- forberedelse av sak til ekstraordinært årsmøte Saken utsettes til neste styremøte.

Eventuelt

Ingen saker